Első alkalommal Marosi Tibor levéltáros vezetésével a protestáns anyakönyvezés és a reverzális-kérdése került előtérbe. A gyerekek az 1833. évi református és az 1882. évi evangélikus anyakönyvek másodpéldányainak segítségével próbálták megfejteni a protestáns anyakönyvezéssel kapcsolatos tudnivalókat. Az órát a munkafüzet feladatai színesítették, amelyek segítségével feleleveníthették a reformáció egyetemes részéről szerzett tudásukat.
A következő órán Kunné Tornóczky Andrea levéltáros a Tolna megyei protestáns templomokról tartott egy rövid bemutatót a gyerekeknek. A foglalkozáson a reformációval kapcsolatos információk mellett egy, az alispáni iratok közül kiemelt, a szekszárdi evangélikus templom építésével kapcsolatos forrás közös elolvasásával és feldolgozásával igyekezett még szemléletesebbé tenni a témát. Az óra végén a levéltár őrizetében lévő képeslap gyűjteményéből válogatott protestáns templomokból mini kiállítást is láthattak a tanulók.
A harmadik levéltár-pedagógiai foglalkozáson az evangélikus és református szimbólumokkal ismerkedtek meg a diákok Lieszkovszky Larion levéltáros segítségével. A közismert jelképek mellett, melyek a munkafüzetben is helyet kaptak, szó esett a ritkábban látható szimbólumokról is. Ezek bemutatása és ismertetése közben, a rájuk vonatkozó források felolvasása után, közösen próbálták eredetüket és jelentésüket megfejteni.