2016. október 27-én a PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumának 11. évfolyamos történelem fakultációs csoportját fogadtuk reformációs levéltárpedagógiai foglakozásra. A foglalkozás elején Baranya megye református lelkészeinek és tanítóinak képzési lehetőségeiről, lehetséges életpályájukról, jövedelmükről esett szó a Magyar Nemzeti Levéltár Baranya Megyei Levéltára iratainak bemutatásával.
Baranya megye református és evangélikus templomait ábrázoló képeslapok szemléltették a protestáns templomépítés jellegzetességeit. A tanulók a foglalkozás közben néhány feladatot is megoldottak az „Utazás Wittenbergbe” foglalkoztató füzetben. A 15. feladatból a Baranya megyei lelkészek főbb képzési helyeit kellett felismerniük. A templomépítészet sajátosságait a 7. feladatban ismerhették meg. Eredeti 19. századi iratok olvasására is alkalom nyílt, a nemesi származású lelkészek nemességük kihirdetése iránti kérvénye, református lakosú falvak templom építés iránti folyamodványa kapcsán.
Baranya megye térképén mutattuk be az evangélikus lakosságú falvakat. A 12. feladat megoldásakor a különböző vallásúak házasságkötése és a reverzális témáját dolgoztuk fel. A különböző vallásúak házasságkötését eredeti anyakönyvi kivonatokkal szemléltettük. A különböző vallású családok együttélését Mohács város 1869. évi egyéni népszámlálási ívein mutattuk be. A római katolikus, evangélikus, református és görögkeleti vallásúak házasságkötésénél a tanulóknak azt a feladatot kellett megoldaniuk, hogy a gyermekek milyen szabályok szerint követték szüleik vallását.
2016. november 11-én a PTE Hon- és népismeret szakos egyetemista hallgatóinak tartottunk reformációs levéltárpedagógiai foglalkozást. A levéltári kutatás alapjait a Magyar Nemzeti Levéltár Baranya Megyei Levéltára reformációval kapcsolatos forrásain keresztül mutattuk be. A hallgatók megismerkedtek a református lelkészek és tanítók képzésével, pályájukkal, járandóságukkal, valamint a lelkész családokban előforduló foglalkozásokkal. Az eredeti iratok bemutatása alkalmat adott a gyakran igen nagy nehézséget okozó kézírásos iratok olvasásának gyakorlására is. Az anyakönyvi kivonatokkal, Mohács város 1869. évi egyéni népszámlálási íveivel a különböző vallásúak házasságkötését és a reverzális kérdését szemléltettük. A módszertani bemutató azt a célt szolgálta, hogy az egyetemisták megismerkedjenek azzal, hogy hogyan kell egy témakört, a reformációt levéltári iratokkal feldolgozni.